Eerst praten
Een succesvolle samenwerking is gebaseerd op communicatie en vertrouwen. Praten met elkaar lost de meeste “problemen” op. Vandaar het uitgangspunt dat wij allen elkaar aanspreken op momenten dat er vragen of problemen rijzen. Dit geldt voor elke ouder/verzorger en elke pedagogisch professional.
Mocht het onderling toch niet lukken om eruit te komen of bent u niet tevreden over de oplossing, dan kunt u een interne klacht bij ons indienen.
U kunt ook direct een interne klacht indienen. Bijvoorbeeld omdat u het belangrijk vindt dat uw klacht zorgvuldig beoordeeld en geregistreerd wordt. U ontvangt van ons dan ook een schriftelijke reactie. Wij nemen alle klachten die schriftelijk bij ons binnenkomen anoniem op in ons jaarlijkse klachtenverslag. Het klachtenverslag brengen we onder de aandacht van ouders en bespreken we met onze oudercommissie. Ook sturen we het naar de toezichthouder van de GGD. Dit zijn we volgens de Wet kinderopvang verplicht te doen.
Klachtenregeling
In de klachtenregeling leest u hoe u een interne klacht bij ons kunt indienen, hoe we deze zullen behandelen en waar u terecht kunt voor externe afhandeling van uw klacht. Klik hier voor de klachtenregeling.
De volledige klachtenregeling ligt ook ter inzage op de verschillende locaties.